ESP | CAT

Hablamos de tu Salud

Oci Saludable

Els inesperats avantatges d'una Setmana Santa a casa

Abril 05, 2020
Els inesperats avantatges d'una Setmana Santa a casa

Dóna-li una oportunitat a la versió light de receptes de Pasqua i inverteix l'energia dels més petits en jocs divertits i saludables

Cal aprofitar els dies lliures per a dedicar temps al que realment importa. Conforme s'acosta Setmana Santa 2020,una sèrie de plans comencen a voletejar pel nostre cap i, aquesta vegada, requereix que siguem creatius. Tots ells orientats a desconnectar de la rutina, passar més temps amb els nostres fills i també amb nosaltres mateixos.

Des de jocs en família, sessions de spa a casa i receptes saludables de Setmana Santa.

Hi ha milers de formes per a aprofitar el temps i descobrir noves facetes que mai haguéssim imaginat. Per això, us volem donar una sèrie d'idees en les quals val la pena invertir el nostre període vacacional, on haurà de tot menys temps per a l'avorriment.

A continuació, 6 plans saludables per a crear grans records d'aquesta Setmana Santa:

1. Rentem-nos les mans i a cuinar!

Els inesperats avantatges d'una Setmana Santa a casa

Potser aquesta Setmana Santa és el moment per a treure el xef que portem dins. Ara és una bona oportunitat per a perdre la por a la cuina, en el cas de no declarar-nos molt fans, o, pel contrari, cuinar aquell plat que sempre vam voler provar però que mai vam tenir temps de fer.

Les xarxes socials ens poden servir de font d'inspiració ja que s'han convertit en el nou llibre de receptes per a molts de nosaltres. Els amants del bon menjar solem passar hores i hores sense adonar-nos veient fotos i vídeos de deliciosos plats. No estaria de més que reviséssim la biblioteca d'imatges dels nostres mòbils, segur que guardem la recepta estrella que ens retornarà l'ànim per a tornar als fogons.

Cuinar a casa proporciona múltiples beneficis per a la salut i pot convertir-se en la millor teràpia anti estrès del dia a dia. N'hi ha prou amb ser una mica imaginatius i crear plats saludables que converteixin l'hora de menjar en un dels moments favorits del dia. Per això, intentarem jugar amb productes de temporada i aportar un toc ‘light’ a receptes tradicionals de Setmana Santa, com la que us presentem a continuació:

Recepta guanyadora: Truita de bacallà

Opció sana i senzilla. Com a aperitiu o plat principal, l'èxit està assegurat. Per Setmana Santa el bacallà està més present en les nostres cuines i el podem integrar de moltes formes en els nostres menús. Fer una truita de bacallà ens portarà màxim uns 30 minuts.

La recepta que us proposem inclou: ceba, pebrots trossejats petits i cua de bacallà, que la podem dessalar i treure-li les espines nosaltres mateixos o comprar el bacallà ja esmollat. Hi ha qui prefereix un bon llom a una bona cua de bacallà, això ja ho deixem al gust de cadascun.

Els inesperats avantatges d'una Setmana Santa a casa

*1. Saltejem amb oli d'oliva (amb unes gotetes hi ha prou) la ceba i els pebrots. Quan estigui tot cuit, afegim el bacallà per a saltejar-lo tot durant cinc minuts més. *2. Ens assegurem que la barreja quedi lliure d'oli i l’afegim a la paella. Passem a batre els ous al costat de la barreja del bacallà, sal al gust (sense abusar) i la tornem a abocar a la paella.

Finalment, volta i volta! El temps de cocció dependrà de com ens agradi, poc o molt feta.

2. Organitza el teu propi spa

Els inesperats avantatges d'una Setmana Santa a casa

Com podem aconseguir-ho?

Ens apropiarem del bany per una estona i deixarem que les aromes, l'aigua i el silenci ens indueixin a un oasi de relax. Hem d'aprofitar el fet d'estar allunyats de la contaminació i altres agents externs perjudicials per a cuidar la pell i la vista. Tot sigui per alliberar el nostre rostre d'impureses i relaxar els nostres ulls.

2 senzills remeis naturals que ens faran sentir com en un spa

Pastanaga: Remei antiarrugues i antibosses

Encara que estiguem a casa la nostra pell també està exposada a elements nocius que l'espatllen i l'apaguen. La pols, la falta de moviment i la sobreexposició a la llum blava són alguns factors que provoquen que el nostre rostre sofreixi un tó irregular i vermellós; així com** la fatiga i l'estrès es manifesten en forma d'ulleres i bosses**.

La cura de la pell se us està fent costa amunt?

Us presentem a la vostra millor aliada per a aquests dies: la pastanaga.

Els inesperats avantatges d'una Setmana Santa a casa

És rica en vitamina A, que actua com un poderós **antioxidant **per a combatre l'envelliment i reparar els teixits de la dermis. La seva alta concentració de betacarotè, nutrient emprat en moltes cremes, ens hidrata i ens protegeix de cremades solars i d'infeccions oculars. També abunda en vitamina E, que fa possible que lluïm un semblant més ferm, fresc i saludable.

Per a portar al dia la neteja i hidratació del nostre rostre començarem per rentar-nos la cara. I després recorrerem al rebost.

1er remei natural: Mascareta natural per a la pell:

Només necessitarem dues pastanagues, mitja llimona, una cullerada de mel i una altra d'oli d'oliva per a crear una mascareta exfoliant casolana. Aquesta màscara afavoreix la producció de col•lagen i, per tant, ajuda a mantenir la pell ferma, lluminosa i a prevenir els signes de l'edat. És suau, antioxidant i apta per a tots els tipus de pell sempre que s'apliqui en petites dosis.

Com preparar-la i aplicar-la:

  1. Triturarem les pastanagues fins a crear una pasta, a la qual afegirem una cullerada de mel, una altra d'oli d'oliva i mitja llimona natural espremut. Remourem i barrejarem bé.

  2. Deixarem refredar-la i, amb les mans netes, l'aplicarem en el nostre rostre. Farem un suau massatge a la pell durant un parell de minuts i deixarem actuar-la aproximadament 10 minuts.

  3. Finalment, ens esbandirem la cara amb aigua temperada.

2on remei natural: Mascareta natural per als ulls:

Passar tant de temps amb la vista fixa a la pantalla de la televisió, mòbil o ordinador, entre altres dispositius, ens acaba passant factura. La fatiga visual i la falta d'hores de somni ens alertaran de la necessitat de dedicar-nos temps. Si introduïm la mascareta de pastanaga al refrigerador l'alleujament serà major i ajudarem a eliminar ulleres i descongestionar bosses.

Com preparar-la i aplicar-la:

  1. Aprofitarem la pasta de pastanaga que hem aplicat en la pell per a fer-ho en els ulls. L'única diferència: afegirem a la barreja aigua en lloc d'oli i api en lloc de llimona, mentre que mantindrem la cullerada de mel.

  2. Mullarem una gasa a la pasta de pastanaga i ens l'aplicarem sobre les parpelles i el contorn dels ulls.

  3. Per a acabar, ens la retirarem amb aigua tèbia al cap d'entre 7 i 10 minuts.

Si volem obtenir resultats, és recomanable aplicar-nos la mascareta cada 2 dies, o com a mínim 2 vegades per setmana.

3. Culmina el teu spa amb un bany relaxant

Moment Zen

Aprofitarem que ens hem aplicat la màscara per a relaxar-nos en una banyera amb aigua calenta. Si li afegim sals o bombes de bany l'experiència serà més plaent. En el cas que no tinguem, hi haurà prou amb fer una infusió de gingebre i l'aboquem en l'aigua per a gaudir de les propietats d'aquesta arrel, com a gran antioxidant i relaxant natural per a agafar el son.

Jocs saludables per a riure, dansar i pensar en familia

Els inesperats avantatges d'una Setmana Santa a casa

Grans i petits necessitem mantenir-nos actius. És igual si som dels quals ens animem a ballar amb facilitat, preferim anar d'un costat a l'altre de la casa o gaudim enllaçant una partida de Monopoly després d'una altra. Existeixen plans que s'ajusten a tots els gustos.

Arriba la part preferida per als més peques! Us donem algunes idees per a posar-li un toc d'humor a aquest temps excepcional:

4. A moure l'esquelet!

Reptar-nos a inventar una coreografia pot resultar-nos més divertit del que ens imaginem. Ballar presenta múltiples beneficis per a la salut com millorar la coordinació, la flexibilitat i la capacitat pulmonar. Des de triar la música fins a imitar els moviments dels nostres artistes favorits pot convertir el nostre saló en un autèntic festival. Que el ritme no pari!

5. Hora d’embolicar-nos

Consisteix a convertir el passadís de casa en una teranyina amb cintes, tela i tires de llana. Aquest joc ens retornarà a les estructures de cordes i escalada que trobem al parc. Per a posar-li-ho més difícil als més petits, podem penjar objectes en les cordes o situar-los al terra. Aconseguirem que moguin tot el cos, peus i mans.

6. Encaixem totes les peces

Fer puzles és una de les millors activitats per a millorar l'autoestima en nens, joves i adults. Per molt que al principi ens resulti caòtic, a poc a poc anirem completant-lo. Si ja us coneixeu tots els que teniu a casa, podeu recórrer a puzzles online o puzzles 3D.

Aquesta activitat ens ajudarà a resoldre problemes de manera sana, en lloc d'enfadar-nos i frustrar-nos quan no aconseguim encaixar les peces de qualsevol situació quotidiana a la primera.

Ara, que quedar-se a casa és el de menys. A què espereu per a gaudir d'aquests plans?

Comentarios